Huishoudhulp
met Dienstencheques

Nr. 1 in Belgiƫ

Hoe kan ik dienstencheques kopen?

Dienstencheques bestellen

Na ontvangst van uw gebruikersnummer van Sodexo, hoeft U alleen nog de dienstencheques te bestellen via overschrijving op  de bankrekening van Sodexo.

OPGELET: Vanaf 1 januari 2016 zijn de 3 Gewesten operationeel bevoegd voor de uitgifte van dienstencheques. Sodexo blijft de unieke uitgever van de dienstencheques maar het rekeningnummer van Sodexo via hetwelk u uw dienstencheques dient te bestellen, is gewijzigd naar gelang de regio waar u woont:

  • Vlaanderen : BE41 0017 7246 2610
  • Brussel Hoofdstedelijk Gewest : BE28 0017 7246 3620
  • Wallonië : BE15 0017 7247 4330

(Zie ook http://www.dienstencheques2016.be/ voor meer info over de wijzigingen in 2016)

  2 belangrijke regels:

  • Uw bestelling moet minimum 10 dienstencheques bedragen (90 €) en moet een veelvoud zijn van 9 €.
  • Geef uitsluitend uw gebruikersnummer op in het vak “gestructureerde mededeling” van uw overschrijving.

2 raadgevingen:

  • Uw dienstencheques zijn slechts geldig gedurende 8 maanden: hou dit in de gaten! Indien U ze niet meer wenst te gebruiken, kan U echter een terugbetaling aanvragen, volgens bepaalde modaliteiten.
  • Wenst U regelmatig een vaste hoeveelheid dienstencheques te ontvangen, dan raden wij U aan een doorlopende opdracht te geven aan uw bank. Het zal U het leven makkelijker maken en het voorkomt dat U zonder cheques valt.

Keuze tussen elektronische en papieren dienstencheques

Wanneer U zich bij Sodexo hebt ingeschreven, hebt U moeten kiezen tussen twee profielen van dienstencheques:

1. De elektronische dienstencheques:

Het gaat hier om een zeer praktische elektronische portefeuille. Deze werkt zoals een rekening. Wij raden U dit profiel ten stelligste aan o.w.v. de vele voordelen t.o.v. de papieren dienstencheques. 

Na ontvangst van uw betaling worden de aangekochte dienstencheques in deze virtuele portefeuille geplaatst.

Eens uw huishoudhulp de overeengekomen dienst heeft uitgevoerd, zal hij/zij  uw vaste telefoon of zijn/haar GSM  gebruiken om een gratis nummer te vormen en zo de uitgevoerde dienst te bevestigen.

De aldus gepresteerde uren zullen automatisch gedebiteerd worden van uw elektronische rekening van zodra U zelf deze dienst bevestigd hebt.

Het beheer van deze portefeuille gebeurt, mits gebruikersnaam en paswoord, via de website soeasy.sodexo.be waar U over een persoonlijke Klantenrubriek beschikt.

2. De papieren dienstencheques:

Dit zijn bedrukte cheques. De kleuren verschillen naar gelang de regio.

Zij zullen U per post verstuurd worden, binnen 10 dagen na ontvangst van uw betaling.

De gebruiker vult de datum in, tekent de dienstencheques en overhandigt de huishoudhulp  één dienstencheque per gepresteerd uur.

Word klant
eender waar in Belgiƫ

Ik zoek een huishoudhulp